Login  

Go Back   Chamber of Secrets > Diagon Alley > The Language Lab

Spanish

Reply

Thread Tools
Old April 17th, 2011, 10:30 pm
Pox Voldius's Avatar
Pox Voldius  Undisclosed.gif Pox Voldius is offline
The Dark Lord's Faithful Servant

Re: Spanish

Quote:
Originally Posted by Tenshi View Post
What is the difference between "Yo estudiaba" and "Yo estudié"?
How do you translate it?
I'm not a native Spanish speaker, but I think I can answer this... (anyone feel free to correct me here)

"Yo estudié" is the preterite tense -- for an action that's been completed and has a definite end. "I studied".

"Yo estudiaba" is the past imperfect tense -- something that was on-going and has no definite end, and could still be happening. Could be translated as "I used to study" or "I was studying" or "I studied".

Last edited by Pox Voldius; April 17th, 2011 at 10:33 pm.
Reply With Quote
Sponsored Links
Old April 17th, 2011, 10:34 pm
Tenshi's Avatar
Tenshi  Undisclosed.gif Tenshi is offline
She Who Walks Behind

ok thanks.

The End of the Dream.
Reply With Quote
Old April 18th, 2011, 6:07 pm
MmeBergerac's Avatar
MmeBergerac  Female.gif MmeBergerac is offline
Sixth Year

"Yo estudié" has a sense of a finished thing. "Yo estudiaba" refers something that was continuous in time and that wasn't finished in the time you're talking about; it could be translated as "I was studying", but also as "I studied" or "I used to study", depending on the context.

Reply With Quote
Old April 20th, 2011, 7:05 pm
Brigid  Female.gif Brigid is offline
Second Year

Buenos Dias Amigos y amadores (?) de Harry Potter. Amo Severus Snape y el actor ALan Rickman en cualquier cine?? Estudie espanol en el colegio hace muchos anos. Hable espanol mucho cuando vivi en Hialeah FLorida, pero ahora no mucho. NO quiero perder todo... :

Old June 29th, 2011, 3:39 pm
LordGellert  Undisclosed.gif LordGellert is offline
First Year

Hola, amigos. Siento revivir el hilo, pero solamente quer*a decir que yo soy español y que si queréis puedo ayudaros con vuestras dudas. La verdad es que he mirado un poco el hilo y he visto fallos horribles en el uso del lenguaje. Si alguien quiere que le ayude con algo, aqui estoy.

Hi, friends. Sorry for reviving the thread, but I just wanted to let you know that I am Spanish and if you want I can help you with your doubts. Actually, I have lloked over the thread and I have seen horrible mistakes in the use of the language. If someone wants me to help him with something, I am here.

For Brigid, as he was the last to post, I have some suggestions:

Firstly, "I love Severus Snape" would be translated as "Amo a Severus Snape". The when you speak about someone, you have to use the preposition "a".

Secondly, I don't understand your sentence: "y el actor ALan Rickman en cualquier cine??" I think you mean: "And the actor Alan Rickman in any movie". Then it would be: "y el actor Alan Rickman en cualquier pelicula".

Later, I'd rather say: "hablé mucho en español cuando viv* en...", but I couldn't actually tell you why.

I hope I have been helpful.

Reply With Quote
Old July 5th, 2011, 3:55 pm
Second Year

Hola mis amigos. Gracias por qualquier ayuda! Lo necesito mucho! Si en cualquier pelicula ALan rickman es tremendo! : De pronto me voy a California para vistiar con mi hijo y su esposa. Vamos a ver DH 2 en IMAX.. Esoy cuentando las horas!

Old July 5th, 2011, 4:09 pm
dreyesbo's Avatar
dreyesbo  Male.gif dreyesbo is offline
Third Year

Quote:
Originally Posted by Brigid View Post
Hola mis amigos. Gracias por qualquier ayuda! Lo necesito mucho! Si en cualquier pelicula ALan rickman es tremendo! : De pronto me voy a California para vistiar con mi hijo y su esposa. Vamos a ver DH 2 en IMAX.. Esoy cuentando las horas!
Oh, muy bien! Yo también la veré en IMAX 3D Espero que disfruten la pel*cula

BTW, yo tampoco puedo esperar a ver a Alan Rickman

Reply With Quote
Old July 14th, 2011, 1:39 am
EmmaFernandez  Female.gif EmmaFernandez is offline
First Year

Jealous my husband is Spanish but he's too lazy to teach me Spanish i only know a few words

Reply With Quote
Old July 19th, 2011, 1:04 pm
Hudblood  Male.gif Hudblood is offline
First Year

El ano proximo estudiaré la lengua a mi universidad, is that how you would say it? Definitely need to practice more before the term begins!

Reply With Quote
Old July 19th, 2011, 2:48 pm
LordGellert  Undisclosed.gif LordGellert is offline
First Year

Well, only two little things, Hudblood. Próximo has an accent in the first "o". And also, you say en mi universidad. In is translated as en.

Good luck with the language

PS: Dreyesbo, are you Spanish? I'm surprised you have a pretty good level.

Reply With Quote
Old July 19th, 2011, 3:01 pm
Hudblood  Male.gif Hudblood is offline
First Year

Quote:
Originally Posted by LordGellert View Post
Well, only two little things, Hudblood. Próximo has an accent in the first "o". And also, you say en mi universidad. In is translated as en.

Good luck with the language
Thank you very much! It has been three years since I last studied Spanish and now I'll be doing an intensive post A-level course in my final year. Very much looking forward to the moudle as it will be a perfect way to break the monotony of my Classics degree.

Reply With Quote
Old July 23rd, 2011, 6:46 am
HeadofQuantum  Male.gif HeadofQuantum is offline
First Year

Hola a todos!
Me llamo Patrick y yo tengo una especializacion en Espanol en mi universidad. Acabo de volver a los EE.UU. de un estudio en el extranjero en Sevilla, Espana. Desafortunadamente, cuando regrese a los EE.UU., no tengo muchas oportunidades de hablar/escribir mas de Espanol. Si hay alguien aqui quien quiere ayudarme, lo apreciare (?) mucho.
Muchisimas gracias!

-Patrick

Reply With Quote
Old July 23rd, 2011, 8:00 pm
MmeBergerac's Avatar
MmeBergerac  Female.gif MmeBergerac is offline
Sixth Year

Patrick, en el foro hay algunos españoles y latinoamericanos, y cuando alguien pregunta en este thread casi siempre consigue una respuesta, as* que seguro que puedes seguir practicando.

¿Cuánto tiempo has estado en Sevilla? ¿Te gustó?

Reply With Quote
Old July 23rd, 2011, 9:37 pm
dreyesbo's Avatar
dreyesbo  Male.gif dreyesbo is offline
Third Year

Quote:
Originally Posted by LordGellert View Post
PS: Dreyesbo, are you Spanish? I'm surprised you have a pretty good level.
Mexican, actually

Quote:
Originally Posted by HeadofQuantum View Post
Hola a todos!
Me llamo Patrick y yo tengo una especializacion en Espanol en mi universidad. Acabo de volver a los EE.UU. de un estudio en el extranjero en Sevilla, Espana. Desafortunadamente, cuando regrese a los EE.UU., no tengo muchas oportunidades de hablar/escribir mas de Espanol. Si hay alguien aqui quien quiere ayudarme, lo apreciare (?) mucho.
Muchisimas gracias!

-Patrick
Adelante, estar*a genial hablar con más gente aqu*. Después de Deathly Hallows, necesitamos pasar el tiempo de alguna manera.

Reply With Quote
Old July 24th, 2011, 5:24 am
First Year

Quote:
Originally Posted by MmeBergerac View Post
Patrick, en el foro hay algunos españoles y latinoamericanos, y cuando alguien pregunta en este thread casi siempre consigue una respuesta, as* que seguro que puedes seguir practicando.

¿Cuánto tiempo has estado en Sevilla? ¿Te gustó?
Gracias. Bueno, me quede en Sevilla por 4 semanas por un programa de estudiar en el extranjero. A mi me gustaba mucho! Hay demasiadas cosas para decir, y no se si os quiero aburrir con las detalles pero, si vosotros quereis, puedo mostrar algunas fotos que he sacado de la ciudad...

Quote:
Originally Posted by dreyesbo View Post
Adelante, estar*a genial hablar con más gente aqu*. Después de Deathly Hallows, necesitamos pasar el tiempo de alguna manera.
Vale! Suena bien a mi! Al momento, para continuar practicando mi espanol, estoy leyendo "Harry Potter y la piedra filosofal" y, testigo que, es mejor para mi espanol. Cuando leyo un capitulo, tengo ganas de hablar mas en Espanol!

Reply With Quote
Old July 24th, 2011, 5:56 am
Sergio182  Male.gif Sergio182 is offline
Second Year

I'm a spanish speaking member, so go ahead and ask me questions if you have any

Proud Gryffindor
"Tell them how it happened that night! How you looked him in the eye, a man who trusted you, and killed him!"
Reply With Quote
Old July 25th, 2011, 4:10 pm
Second Year

Hola! Volvi hace unos dias de California, un vacacion con mi hijo y su esposo. Fumios al cine para ver DH 2 en IMAX. Que bueno y para mi triste, viendo Severus muriendo. Llore !!

Old July 26th, 2011, 3:36 am
First Year

Hola a todos!
Para mi cumpleanos, yo recibi unos de los libros de Harry Potter en espanol. Compre el primer y el segundo en Sevilla, yo compre "Caliz de Fuego" aqui en los EE.UU. y yo recibi "Reliquias de la Muerte" para mi cumpleanos la semana pasada!
Estoy tan emocionado!

Old July 31st, 2011, 4:37 am
Sergio182  Male.gif Sergio182 is offline
Second Year

Quote:
Originally Posted by Brigid View Post
Hola! Volvi hace unos dias de California, un vacacion con mi hijo y su esposo. Fumios al cine para ver DH 2 en IMAX. Que bueno y para mi triste, viendo Severus muriendo. Llore !!
Correction, when you said "un vacacion con mi hijo y su esposo" it should be "de unas vacaciones con mi hijo y su esposo" (By the way "su" means their, so that means it is your son's husband. I don't know your son's sexual orientation; so I don't know if you meant that or it was a grammatical error)

Then when you said "Fuimos al cine para ver DH 2 en IMAX" it should be " Fuimos al cine A VER DH 2 en IMAX" (not "para ver" that would translate to "we went for watching DH 2 in IMAX" which obviously makes no sense.)

And at the end when you wrote, "Que bueno y para mi triste" I don't know what you meant because that doesn't make sense. That would translate to "That good and for me sad" that doesn't make sense.

And finally it when you said, "viendo Severus muriendo" it should be "ver muriendo a Severus me hiso llorar."
That's all the corrections I have to make, in general your Spanish grammar is pretty good.
FELICIDADES!

Proud Gryffindor
"Tell them how it happened that night! How you looked him in the eye, a man who trusted you, and killed him!"
Reply With Quote
Old July 31st, 2011, 5:35 am
First Year

Hola a todos!
Tengo una preguntita. Al momento, estoy leyendo "Harry Potter y la Piedra Filosofal," y yo he encontrado una forma de verbo que yo no conozco. Por ejemplo, cuando un papel dice "Mirad!," o "Seguidme!" De que forma son estos verbos? Son de vosotros?
Muchas gracias!

Bookmarks

Tags
spanish

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Thread Tools

Posting Rules